Minder verpakkingsformaten

Mondelez gaat wereldwijd schrappen in het aantal productformaten en -smaken: met maximaal 25 procent. De reden is een betere efficiëntie van de productie, vertelt ceo Dirk Van de Put tegenover persbureau Bloomberg. 

Het gaat niet om een merksanering, maar uitsluitend om minder verpakkingsvarianten, een ontwikkeling die we terugzien bij meer grote bedrijven zoals Intersnack.

Hoewel het aantal verpakkingsformaten gaat afnemen, moet het omzetbelang van producten die niet meer dan tweehonderd calorieën bevatten de komende jaren stijgen. Het doel is een omzetaandeel van laatstgenoemde met twintig procent, vertelt Van de Put die ook aangeeft dat de multinational een gevarieerder personeelsbestand nastreeft.

Concreet moet het aantal vrouwen in alle geledingen groeien. Van de Put pleit daarbij niet voor doelstellingen, maar voor harde quota’s. Momenteel bestaat 62 procent van het personeel uit mannen, 38 procent uit vrouwen. Een jaar geleden was dit nog 35 procent. “Dat is echter niet genoeg, maar ik ben blij met de progressie die we in een jaar tijd hebben geboekt”, aldus de ceo tegenover Bloomberg. 

Inloggen abonnees

Bent u abonnee? Hieronder kunt u inloggen.

E-mailadres
Wachtwoord