Pip & Nut sluit zich aan bij Tony’s Open Chain
Het Britse snackbedrijf Pip & Nut heeft zich als eerste in zijn categorie in het Verenigd Koninkrijk aangesloten bij de Open Chain-sourcingstrategie van Tony’s Chocolonely. Deze strategie moet het duurzame inkoopbeleid van bedrijven verbeteren.
Volgens Tony’s Chocolonely volgt Pip & Nut het voorbeeld van Waitrose, Aldi, Ben & Jerry’s en Huel door zich te committeren aan de vijf sourcingprincipes van de Tony’s Open Chain. Deze principes omvatten strikte inkoopnormen, traceerbaarheid, het betalen van de Living Income Reference Price voor cacao en het opbouwen van langdurige partnerschappen met coöperaties.
Pip & Nut heeft zich bij de Open Chain aangesloten als onderdeel van hun bredere strategie om hun bestaande verplichtingen op het gebied van ethische en duurzame inkoop te verdiepen en versterken. Het bedrijf heeft sinds dag één palmolie verbannen uit zijn producten, betrekt honderd procent van zijn amandelen via het Californische Almond Stewardship Programme dat duurzame landbouwpraktijken bevordert, en werkt met FSA-gecertificeerde pinda-leveranciers.
Pippa Murray, ceo en oprichter van Pip & Nut, lichtte toe: “Als B-Corp spelen we een belangrijke rol in het promoten van ethische en duurzame inkoop binnen onze toeleveringsketen. We zijn al begonnen met onze belangrijkste ingrediënten – onze noten – door een van de vier deelnemers te worden aan het Sustainable Agriculture Initiative Platform, dat zich richt op het verminderen van broeikasgasemissies en het beschermen tegen droogte en de klimaatcrisis door regeneratieve landbouw. Aansluiten bij Tony’s Open Chain is een logische volgende stap, en we zijn er trots op de eerste Britse snackmerk te zijn dat missiepartner wordt. Vanaf vandaag zal al onze cacao worden ingekocht via de Open Chain, te beginnen met onze notenboter cups en doorlopend met alle nieuwe chocoladeproducten die we ontwikkelen.”
Bent u abonnee? Hieronder kunt u inloggen.