
Nestlé Professional en Poppies Bakeries lanceren KitKat-soezen
Nestlé Professional en Poppies Bakeries hebben samen een nieuw product op de markt gebracht: POPPIES soesjes ‘Made with KitKat’.
Deze introductie combineert de herkenbare smaak van het Nestlé-merk met de patisserie-expertise van Poppies en is gericht op toepassing binnen out-of-home.
De soezen worden gepositioneerd voor koffiemomenten, desserts en grab-and-go-aanbod. De ontwikkeling maakt deel uit van een bredere samenwerking tussen beide partijen, die in eerdere productlanceringen al resulteerde in onder andere KitKat-donuts.
De productstrategie richt zich op herkenbare combinaties van merkbeleving en patisserie, afgestemd op foodservice en retail.
Poppies Bakeries is actief in meer dan 60 landen en beschikt over dertien productielocaties binnen Europa. Het bedrijf is gespecialiseerd in zowel merk- als private-labelproductie binnen het segment koek, gebak en zoete snacks. Binnen deze samenwerking levert Poppies de productietechniek en receptontwikkeling, terwijl Nestlé Professional de merklicentie en marketinginzet verzorgt.
Volgens het eerder dit jaar verschenen rapport Sweet Ambition van Nestlé Professional groeit de vraag naar zoete bakkerijproducten binnen het out-of-home kanaal. In dat onderzoek worden met name koekjes en donuts genoemd als productcategorieën met stijgende afzetcijfers, waarbij consumenten waarde hechten aan merkherkenning en visuele aantrekkingskracht.
De introductie van de KitKat-soezen past binnen deze marktontwikkelingen. Zowel Nestlé als Poppies zien mogelijkheden voor verdere uitbreiding van het assortiment met co-branded producten, waarbij vertrouwde merken worden gekoppeld aan ambachtelijke bakkerijproducten. Verdere innovaties op dit vlak worden door beide partijen niet uitgesloten.
Bent u abonnee? Hieronder kunt u inloggen.